zondag 5 december 2010

Zondag 5 December

Vandaag lekker uitgerust opgestaan na de toch wel heftige dag van gisteren omdat Richard zijn reis moest uitstellen.
We zitten aan het ontbijt te bedenken wat we gaan doen en kwamen op het idee om naar
Lake Kissimmee State park te gaan, in het laatste blog van Rick en Mandy hadden we gelezen en gezien dat je daar mooie wandeltrails had dus dat wilde we ook een 's gaan proberen.
Na het ontbijt in de auto gestapt en eerst even gaan tanken en toen de Garmin ingesteld op het Kissimmee state park.



De citrusplantage's zijn mooi maar in 't park was de natuur magnifiek,'t weer was perfect om te wandelen en de stilte compleet, wij konden alleen de wind en de krekels horen. In 't park niemand tegen gekomen. Wij zagen herten, een buideldier, vogels zoals: maraboe's, kraanvogels en vele anderen.



Er was zelf een slang van outfit gewisseld en liet 't oude velletje na.
Het uitkijktoren was jammer genoeg gesloten en te laat zagen we pas dat je ook een boot kon huren. Na drie uurtjes had Theo genoeg natuur gezien. Daarna hebben wij Downtown Disney bezocht, hier treft men zowat alle culturen van de wereld aan, op zich al geweldig om te zien als je met een bak koffie en warme choco (en een chocolaatje van Ghirardelli, weliswaar geen chocoladeletter!) op een bankje gaat zitten.




Er zijn prachtige winkels en als de avond valt: miljoenen lichtjes.
De kerst- en Disneysfeer krijg je hier wel te pakken. Vandaag heb ik voor: 'Red Lobster' gekozen om te gaan dineren, ik had een halve maaltijd van een vismenu uitgezocht, die was super, Theo gaat meestal voor vlees dus een 'New Yorks strip' op houtskool gebakken,[Hij zegt dat die niet onder doet voor die van Longhorn of de Outback] ik zag hem zowat zijn vingers erbij aflikken, zo lekker vond hij 't. Voor $45 hebben wij zelden zo gesmuld.
Voor die heerlijke warme broodjes heb ik maar een doggie-bag gevraagd, die kon ik niet meer op. Thuis(voor Theo!) gekomen heb ik nog snel een wasje gedraaid en na de foto's ga ik maar lekker lui op de bank hangen en genieten van mijn Sinterklaasavondje.

11 opmerkingen:

  1. helemaal lekker, ziet dat eten eruit
    en wat een prachtige dag hebben jullie gehad
    iedere keer als ik wat bij jullie wil posten, vliegt mijn internet eruit dus lijkt wel een vloek op te rusten
    vervelend dat jullie zoon er nog niet is. hoop dat het allemaal goed komt.
    ik duik nu ook mijn bed in, hoop dat jullie fijne avond hebben gehad
    groetjes rebecca

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En genieten doen jullie! Hopenlijk komt jullie zoon snel aan.
    Groet Michael.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik krijg een beetje heimwee bij de foto's, maar wat een leuke dag hebben jullie achter de rug.

    Wat is het Park mooi huh?

    Tot morgen!!

    Rick en Mandy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat hebben jullie weer genoten zeg. En wat een grappig gezicht op in je t-shirt tussen twee sneeuwpoppen te staan. En dan ook nog eens lekker eten.......wat een top dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige natuurbeelden met een mooi einde van de dag. We zijn nog nooit in Red Lobster gaan eten : dus je kan 1/2 maaltijd daar bestellen ? Dat zou ideaal zijn : ben zelf een light-eter en gek op vis...
    Groetjes,

    Hilde en co

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooi park en mooie foto's. Wij hadden het ook op het blog van Rick en mandy gezien, en gaan er van de zomer ook heen, hoewel het dan missschien wel heel anders is als nu. Daarna naar Downtown Disney, een erg leuke dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. een wandeling weg uit de drukte ... lijkt me een zeer leuk idee! het levert in ieder geval mooie foto's op ;)

    Downtown disney vonden wij ook gezellig om te bezoeken!

    tot morgen !!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk die kerstsfeer in Disney Downtown.

    Mooie foto's van dat natuurpark.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie dag hebben jullie weer gehad en wat een prachtige foto's hebben jullie weer gemaakt.
    Het eten is ook altijd heerlijk en je betaald er weinig voor.
    Veel plezier nog verder,we blijven jullie volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een verschil, Eerst een natuurpark en dan Downtown Disney ! Red Lobster is volgens mij van dezelfde eigenaren als Outback, dat verklaart misschien de kwaliteit van de steak ;-) !

    BeantwoordenVerwijderen